קוורטט RE;STORY

4 סדנאות של 3 שעות כ.א. עם כלים חדשניים וחיוניים להתמודדות בונה עם קונפליקטים בארגון

RE;STORY?

למה ללמוד בסדנאות קוורטט

בעולם העבודה המשתנה בו תפיסות משנות כיוון ופרדיגמה, ישנם נושאים  המהווים עדיין  "אגוז קשה לפיצוח": איך להתמודד בצורה אפקטיבית עם קונפליקטים בין עובדים, איך לתת משוב שעובד נכון, איך לנהל שיחה טעונה או שיחת שימוע ההופכת את הקושי לערך.

באמצעות סדרה קצרה של 4 סדנאות, מנהלים ומנהלות יוכלו לרכוש כלים ומודלים מעולם הגישור הנרטיבי אשר יעשו "טוויסט בעלילה":

  1. RE STORY:  כלים נרטיביים ליישוב מחלוקות בארגון.
  1. RE MAPPING: ליווי אישי למנהל המתמודד עם קונפליקט.
  1. RE TELLING: כלי נרטיבי למשוב אפקטיבי.
  1. RE MEMBER: כלי נרטיבי לשיחת שימוע מזן אחר.

מה תלמדו?

RE STORY: כלים נרטיביים ליישוב קונפליקטים בארגון

באמצעות סדנא זו מנהלים/ות יזהו את הסיפורים שמניעים את הצדדים במצבי קונפליקט בארגון וירכשו כלים להרחבת הסיפור וליצירת דיאלוג בונה ההופך קונפליקט ארגוני להזדמנות.

נדבר על סיפור המלודרמה והסיפור הטרגי, ונלמד הקשבה כפולה ומעבר משיח עמדות לשיח צרכים.

RE MAPPING: מודל ליווי אישי לעובד/ת בארגון המתמודד/ת עם קונפליט

באמצעות מודל זה המבוסס על השיטה האימונית של סמנטה הרדי, מנהלים ילמדו לעזור לעובדים לראות את "התמונה הכוללת" של הקונפליקט ולבנות דרך פעולה אפקטיבית ומקיפה.

באמצעות מפת הקונפליקט, העובד לומד לזהות זויות ראיה חדשות, לפתח חשיבה ביקורתית וגישה פרואקטיבית ולייצר אופציות חדשות לפתרון הבעיה.

RE TELLING: כלי נרטיבי למשוב אפקטיבי

הערכה תקופתית של עובדים נתפסת ככלי ניהולי מרכזי ומבוצעת בארגונים רבים. אך מתברר שלא תמיד: מחקרים מראים כי במקרים רבים תהליך זה מביא יותר נזק מתועלת. פרופ' אבי קלוגר מספר על מחקר שלפיו 70% מהעובדים בארגונים שבהם בוצעו הערכות כאלה ציינו כי ההערכה לא תרמה להם, ואף בילבלה אותם. Re Telling הינו מודל נרטיבי לשיחת משוב המבוסס על AI (Appreciative Inquiry) המומלץ על ידי פרופ' קלוגר. באמצעות מודל זה נוצר שיח ייחודי וטרנספורמטיבי המשלב התבוננות וחקר  (discover), שימוש בדמיון (dream), תכנון ועיצוב (design) וליווי העשייה (deliver).

RE MEMBER: כלים נרטיביים לשיחת שימוע מזן אחר

בעולם חדש בו הארגון נתפס כ- living system בו יש חיבוריות רבה עם הסביבה, יש הזדמנות לתפיסה חדשה של מפוטרים כמעין "בוגרי הארגון" המשנים את סוג מערכת היחסים ויכולים להפוך ללקוחות, שליחים, ספקים או שגרירים של הארגון
(Boomerang employees).

מודל השיחה RE MEMBER המבוסס על עקרונות הצדק התהליכי (טיילר ובלדר, 2000) הוכיח באופן אמפירי שתהליך המבוסס על 5 עקרונות ישאיר את העובד המסיים את עבודתו בתחושה של הוגנות, גם אם התוצאה היתה פחות רצויה עבורו.

איך תלמדו?

הסדנא מבוססת על מודל הלמידה ההתנסותית וכוללת מקרים אמיתיים מהשטח, דיון, למידה של כלים מעשיים ותרגול.

מה תקבלו?