פודקאסט

טויסט בעלילה - כלים נרטיביים לפתרון קונפליקטים בארגונים, קהילות ועסקים

איך נמנעים מפיטורים?

פיטורים הם חלק מחיי הארגון, ולפעמים אין ברירה. אך האם אפשר להימנע מחלק מהם? פודקאסט "הפיל שבחדר" (מבית RESTORY) מארח את גת ברנוב – מגשרת ויועצת ארגונית לשיחה מהשטח. יחד עם גת, נשוחח על כיצד מזהים סימנים מקדימים ל"הידרדרות יחסים" עם עובד.ת? ומה יכולים מנהלים לעשות כאשר הם נתקלים בסימנים אלו? אנו מעלים פה מספר כלים מעולם הגישור שיכולים ללמד אותנו להיות מנהלים טובים ועוצמתיים יותר. מנהלים שמתחזקים מערכות יחסים טובות יותר בארגון, משמרים עובדים, ומונעים תחלופה ופיטורים לא נעימים. האזנה נעימה.

שיחה קשה

במה שיחה קשה יכולה להואיל לנו? והאם כדאי "לחמוק" ממנה אם אפשר? שיחה קשה היא שיחה שאנחנו יודעים שחייבת להתקיים על מנת לשמור על הסטנדרטים ועל המקצועיות שלנו כמנהלים בארגון. יחד עם זאת, זה לא כיף! בפרק זה אנחנו נוגעים במקום לא נעים, אבל מחויב במציאות במקרים רבים! ומדברים על "איך עושים את זה נכון". שיחה קשה. האזנה מלמדת וטובה!

האם להביא את כל כולי? - על זהות בישוב מחלוקות

RE;STORY -גישור לסיפור חדש - פודקאסט למגשרים

פרק 10– שימוש במטאפורה (גנרטיבית) בישוב סכסוכים

לפעמים לא קל לחבר וליצור תקשורת בין אנשים שונים כל כך במקום עבודה.
כששני האנשים הם גורמים משמעותיים ותורמים בארגון, תקשורת "גרועה" עלולה להיות קריטית לתוצאות ולאווירה בארגון. בפרק זה נלמד מהי "מטאפורה גנרטיבית" וכיצד  ניתן להשתמש בה על מנת לגשר על הפערים.
זהו כלי משמעותי ושונה שמאפשר לא רק לגשר על פערים, אלא גם להביא לעובד התפתחות ושיפור בחייו הפרטיים. האזנה מלמדת וטובה!

 

פרק 9 – שימוש במטאפורה (גנרטיבית) בישוב סכסוכים

לפעמים לא קל לחבר וליצור תקשורת בין אנשים שונים כל כך במקום עבודה.
כששני האנשים הם גורמים משמעותיים ותורמים בארגון, תקשורת "גרועה" עלולה להיות קריטית לתוצאות ולאווירה בארגון. בפרק זה נלמד מהי "מטאפורה גנרטיבית" וכיצד  ניתן להשתמש בה על מנת לגשר על הפערים.
זהו כלי משמעותי ושונה שמאפשר לא רק לגשר על פערים, אלא גם להביא לעובד התפתחות ושיפור בחייו הפרטיים. האזנה מלמדת וטובה!

 

פרק 8 – גישור ככלי לחיים ושיפור יחסים

מה נותן לנו הגישור כמיומנות בחיים האישיים שלנו? הגישור, ככלי עוצמתי לניהול יחסים, יכול לאפשר לנו גם לנהל את מערכות היחסים שלנו בבית, בעבודה ובכלל, בצורה "נכונה" יותר ומדויקת יותר עבורנו. זה לא פשוט "לשנות שפה" – אך זה אפשר! בפרק הזה אנחנו עוסקים בחלק מהיתרונות שבלימודי גישור, דווקא במימוש של הכלים מעולם הגישור בחיי היומיום. האזנה מלמדת וטובה!

 

פרק 7 – גישור בסכסוך בין מנהלים (עם היועצת הארגונית והמגשרת גת ברנוב)

בפרק זה מתואר מקרה של סכסוך "שקט" בן מנהלים במקום עבודה. כיצד מתנהלת התקשורת במצב בו מנהלים באותו מקום, אינם מתקשרים? ומה תפקיד המגשר במצב שכזה? בפרק זה אנחנו לומדים כיצד באמצעות ליווי ותהליך, נוצרת אפשרות "לראות את הדברים אחרת" ומתאפשרות התפתחויות מפתיעות. האזנה מלמדת וטובה!

 

פרק 6 - גישור בין דורי

פער הדורות, הפערים הטכנולוגיים והמנטליים – עשויים לייצר מתחים בתוך המשפחה ובקהילה. לפעמים, במשפחות מסוימות וביחסים מסוימים, זה נראה ממש כמו "פיצוץ בלתי נמנע"! סכסוך בתוך המשפחה, אם על רקע כלכלי או על רקע של חלוקת משאבים (גם רגשיים וגם פיזיים) גורר כאבים ותסכולים רבים, לא רק למבוגרים שבחבורה… מה ניתן לעשות, כאשר כל דור מדבר שפה אחרת, והצרכים שלו שונים? הגישור הבין דורי עשוי להציל נפשות, לא פחות! יצירת שיח מכבד אשר "רואה" את צרכי הצדדים ומאפשר לילדים ולמבוגרים, לצעירים ולוותיקים לקבל מענה פיזי ורגשי היא אפשרית. האזנה מלמדת וטובה!

פרק 5 – משחוק בגישור

מה יקרה אם נציע לשחק משחק בחדר  הגישור? מה יקרה אם נאפשר למגושרים ולעצמנו להיות קצת "ילדותיים"…? תהליך הגישור מצריך הרבה יצירתיות, גם בפתרונות אך גם בדרך. המישחוק בגישור, הוא דרך נהדרת להכניס את הצדדים ל"מוד" אחר, ובכך לחשיבה אחת -ומשם לתוצאות חדשות וטובות. וזה קצת מוזר. באמצע סכסוך ודינאמיקה של 'ניגוד' בין הצדדים, פתאום בא המגשר ומציע משהו אחר. לשחק. הדבר עשוי להיתפס כ'סטייה מהדרך' אך לרוב זה עובד. ויש המון דרכים "לשחק" בחדר הגישור ולהפעיל את היצירתיות והרצון של המגושרים. כמובן, על המגשר להיות רגיש לסיטואציה ולהתאים את המשחק לשלב בתהליך, ועם זאת נחוש, יצירתי ומלא בטחון. בפרק זה אנחנו עוסקים בסיבות ובשיטות הרבות להבאת "משחקים" לחדר הגישור. האזנה מלמדת וטובה!

פרק 4 – שואלים שאלות מחוללות

באיזו כוונה אנחנו שואלים שאלות ומקשיבים? האם אנחנו תמיד מקשיבים לכולם? ואילו הזדמנויות יכולות לעלות בתהליך -כששואלים את ה'שאלה הנכונה'? התפקיד של שאלות בתהליך הגישור חשוב מאין כמוהו, ולכן על המגשר להכיר את המגוון המרתק שקיים באפשרויות לשאול שאלה. עליו לבחון את עצמו כל הזמן, להשתמש בכלי זה במקצועיות ובעיקר…להשאר סקרן… בפרק זה אנו עוסקים בסוגי השאלות הקיימים ושומעים דוגמאות מרתקות על השימוש בשאלות המחוללות שינוי. יוצאים במחול השינוי (-: האזנה מלמדת וטובה!

פרק 3– הסיפור הדמוני והסיפור הטראגי בגישור

הסיפור שצדדים בסכסוך מייצרים, הוא בדרך כלל סיפור "דמוני" (שטני) ודרמטי.

ואנחנו רוצים לספר סיפור חדש. סיפור טראגי! לא טראגי במובן השלילי…אלא כג'אנר ספרותי.

גישה מרתקת זו, השואבת מושגים מהעולם הספרותי לעולם הגישור, מאפשרת לראות את המציאות אחרת…האזנה מלמדת וטובה!

פרק 2 - כח הדמיון והגישור הנרטיבי

 הדמיון יכול ליצור מרחב לפתרון קונפליקטים

למגשר תפקיד חשוב במתן לגיטימציה "לשחק" בתוך חדר הגישור, ולאפשר לצדדים להיפתח לאפשרויות שלא עלו עד כה באופן טבעי

בחלק השני שבו אנו עוסקים בתפקיד המגשר בעולם החדש, נכיר דוגמא לעבודה במרחב יצירתי, ונראה איך מתאפשר פתרון של סכסוך מורכב דרך "משחק". ובכך נוצרת מציאות חדשה. האזנה מלמדת וטובה

פרק 1 – תפקיד המגשר בעולם החדש

פודקאסט יוצא לדרך RESTORY! המציאות במאה ה-21 הולכת ונהיית מורכבת המודלים הגישוריים הבסיסיים אינם מאפשרים תמיד פתרון במחלוקות וסכסוכים מורכבים קונפליקטים בארגונים, בקהילות, בין תרבויות ובעסקים הם קונפליקטים מתמשכים המכילים בתוכם שיח של זהויות – נושא שהולך ומתעצם במאה ה-21 ! למגשר.ת בעולם החדש תפקיד מיוחד מאד עליו.ה להכיר את המורכבויות האלו ולפעול בתוכן במגוון כלים ותפיסות ייחודיות עליו.ה לשאת תפקיד של "עד מוראלי", לשאול שאלות מקדמות, להיות יצירתי.ת ולהקשיב אחרת בפרק הראשון אנחנו 'מניחים תשתית' תפיסתית לתפקיד המגשר בעולם החדש. האזנה מלמדת וטובה